Tuesday 7 May 2013

Effort --> Future.

Assalamualaikum ;) Pejam celik pejam celik dah awal bulan 5 dah. It's already middle of the year huwaaa time flies so fast. And another 63 days for muslims to celebrate the holy month, Ramadan. Dalam 63 hari macam-macam boleh jadi. Mohon kita dipanjangkan umur supaya dapat menyambut bulan yang mulia itu :)

So today, the first day for some spm leavers to pursue their studies to Form 6. Selamat bersekolah kembali kawan-kawan! :) Form 6 sekarang sama je kan dengan university. Belajar ikut semester. Sama je kita semua, tiada beza.

Walau dekat mana sekalipun kita belajar, bidang apa sekalipun, i believe that dengan usaha yang kuat dan gigih we will be somebody! Somebody to be a good leader, an excellent person untuk mencorak dunia nie. Yang paling penting, kita dapat menyumbang untuk bangsa dan negara as a one community, Malaysia! *Fuhh semangat betul politik. lap peluh


 Daripada Jabir bin Abdullah bahawa Rasulullah S.A.W pernah bersabda     
maksudnya :

"Sebaik-baik manusia ialah manusia yang memberi manfaat kepada orang lain."



As how we see other peple have specialness, so do us! Maybe our path isn't same with others, but with the high effort everyone can success. Dunya till Herefter. Amin. Create our story to success, build the success. Brighten the future.

Pandanglah setiap jalan tu sebagai peluang. Peluang untuk kita mencorak masa depan kita, untuk kita berjaya, untuk menjadi khalifah Allah yang lebih baik dari hari ke hari.

Yes, Takdir already has written by Allah for us. Tapi itu semua kita boleh ubah untuk yang lebih baik. Dengan berkat usaha, du'a, kita boleh ubah Qadha' Allah untuk yang lebih baik. Terbaik.

Tetap Husnudzon dengan Allah walau apa pun yang terjadi. Bersangka baik.

Have faith on him, keep holding on, do the best, let Allah settle the rest. He knows the best.



Selagi terhelanya setiap nafas, jangan sia-siakan, do the best on things for ourselves. Family, religion, nation and country. Choose our path, do the best, put trust on Allah.



 " Selalu ada harapan bagi mereka yang berdoa. Selalu ada jalan bagi mereka yang berusaha "









6 comments:

Unknown said...

dah follow sini...

Unknown said...

allah lebih menyukai hambanya yang perduli dengan sesama :D blog yang sangat bagus :D Salam Blogwalking

niesalhaq said...

" Selalu ada harapan bagi mereka yang berdoa. Selalu ada jalan bagi mereka yang berusaha "

Like this quote. <3

All the best for the next step. =)

Mizz Aiza said...

cepat masa berlalu meninggalkan kita.. kita pun kena cepat bertindak jika tidak mahu ketinggalan..

Anonymous said...

*cepat nye update.
Nice :)

zeera lily said...

cpt rasa nk smbut ramadhan balik..
btw, ada masa jmput singgh tmpt sy =)